Koettakaapa asettaa silmänne lapsen silmien tasolle. Kurkistus lapsen sielun maisemaan on samalla katsomista omaan lapsuuteen, sekä omaan lapseen minussa joka näyttää voivan ihan mainiosti. Hiukan kun pintaa raapii, sieltä se löytyy. Kun Samu-Sirkan joulutervehdys alkoi pyöriä noin kymmenettä kertaa, sain joulupäiviini seuralaiseksi soivan korvamadon: ding, dong, ding dong, näin kellot joulun soi..Tikun ja Takun löytyminen joulukuusesta on aina yhtä riemastuttavaa, ja Pluton kanssa opittiin häivähdys rakkauden ja ystävyyden aakkosista, PLUTO, nythän on joulu..

 

Joulun jälkeen olivat vuorossa lumileikit. Voiko olla mukavampaa kuin heittäytyä lumihankeen suorin vartaloin? Minun kroppani ei kaatumisista toivu, mutta lapsen riemua seuratessa, vanhakin nuortui kuin lapsi leikkimäänn...Kilpajuoksu lumihangessa toi onnistumisen riemun lisäksi liikunnan iloa.

 Ämmi arvaas ketä sä muistutat, kysyi lapsi. Sä olet ihan kuin Lotus Esprit V 8. Pitihän minun googlettaa millainen olen. Olen aikas otettu jos kuviin on uskomista, Lotus on linjakas peli.

Päästäkseni takaisin oikeisiin Lotus-mittoihin minun pitää ottaa itseäni niskasta kiinni. Syömispuoli kun on riistäytynyt käsistäni ja lusikan liike suun ja lautasen välillä sen kuin vain  kiihtyy..Ei hyvä...

Ding dong ding dong, nyt kellot joulun soi..

 

 

.