Sain hauskan haasteen Arleenalta  haasteen  jonka jätin mietintämyssyn alle ja Uuna haastoi minut tänään samaan meemiin johon minut on poimittu miljoonien joukosta (heh-heh)

Olen siis valittu, yksi miljoonista


1243189964_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Neljä työtä, joita olen elämäni aikana tehnyt

 

!. Äiti patisti nuorimmaistaan työntekoon ja maalaistalossa sitä riemua riitti aamusta iltaan. Niinpä kuljin isän mukana ulkotöissä. Heinäpellolla, juurikas ja lanttumaalla ja olen myös lypsänyt lehmiä, jolloin tein päätöksen, maanviljelijää en ainakaan miehekseni huoli. (Osaatteko arvata miten tässä asiassa kävi?)

2. Olen ollut lasten hoitajana, ja siinä sivussa tehnyt kotiapulaisen töitä. En ikinä unohda kun sain ensi kertaa perattavakseni kalan. Ei harmaata hajua miten se olisi pitänyt tehdä. Jotenkin siitä selviydyttyäni työnantajani sanoi minulle, onpa sen pää oudosta paikkaa laitettu poikki.

3 Lyhyt urani ompelijana päättyi ennen kuin kunnolla alkoikaan. Jokaisessa koulutuksessa on jotain hyvää, sen vuoksi osaan paikata mieheni haalarit!

4. Pääasiallisen työni olen tehnyt hoitajana.

 

Neljä televisio-ohjelmaa joita katson


1. Luonto-ohjelmia seuraan aktiivisesti. Avaraa luontoa aina lauantaisin.

2. Lähes ykkösen veroisia ovat matkaohjelmat joita myös seuraan. Ei tarvitse pakata, pääsee perille lentämättä (lentopelko)ja paikkoihin joihin en koskaan muuten pääsisi. Palinin matkassa olen kulkenut Andeilta Afrikkaan.

3. Inhimillinen tekijä

4. Erilaisia sarjoja olen seurannut aikaisemmin intohimoisesti, nyt olen halunnut niistä eroon, koska huomaan niiden orjuuttavan vaikutuksen. Yksi sarja ylinnä muita, ihmissuhdehöttöä jonka tauolle meneminen sai tuntemaan lähes vieroitusoireita on Mad Men.

 

Neljä paikkaa, joissa olen ollut lomalla


1. Italia on vienyt sydämeni. Ensimmäinen matka on jäänyt unohtumattomana mieleeni, Napoli, Rooma ja vierailu saarella kaunoisen Caprin.

2. Pariisi

3. Bern

4. Niagaralla olen pällistellyt kuohuja.

 

Neljä internet sivua , joissa käyn

Vierailen niin monissa blogeissa, sähköpostit, ruokasivut j.n.e

 

Neljä suosikkiruokalajiani


1. Uudet perunat ja silli (tai itsepyydetty kuha.)

2. Uunipottuja voi syödä vaikka minkä kanssa, ne maistuvat ihanalta aina.

3. Oops olin unohtaa, salaatit, nam! Kesäisin minusta kuoriutuu kasvissyöjä. Teen päivittäin erilaisia salaatteja, kunhan kasvimaa alkaa tuottaa vihreää ja kasvihuone punaista satoa. Rucola on suosikkini.

4. Italian kurmeeta eli kanaa marsalakastikkeessa ja pizzat, pastat ja risotot. NAM

 

Neljä paikkaa joissa olisi nyt

1.Mökillä saunassa. Nojaisin seinään ja katsoisin järvelle, tuore vihta käden ulottuvilla.

2. Hyvän ystävän seurassa.

3. Tarttuisin kirjaan joka ensi lauseesta nappaisi minut kiinni ja niin sukeltaisin kirjan maailmaan.

4. Istuisin kirkossa kuuntelemassa taitavaa urkuria.

1243190005_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Haastan tähän meemiin Harakan ja Marjukan. Poista minun vastaukseni ja täytä ne omillasi. Iloista sunnuntai-iltaa!