Lastu houkutteli minut tarinoimaan omalla murteellani.Tarinasta piti löytää seuraavat lauseet;
 
-Siskoni punainen hame mahtuu myös minulle.
-Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedon opettaja antoi?
-Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotat.
-Matkustin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta-
-Oletko nähnyt missään isoveljeni matkapuhelinta?
-Ostitko sen hameen, minkä näimme viime viikolla Hennes&Mauritzissa? 
 
 
 
 
Ostiks' sää sen hameen mitä me viime viikolla katteltiin Henkas ja Maukas? Emmä ostanu, se roikku mun päälläni ja oli muutenki ouron näkönen.Mää ostin tämmösen, mitäs tykkäät? No, mitä se makso? Ei se paljoo maksanu, se oli alennusmyynnis, melkeen ilmatteeks sain.Tiäräks sää että sun siskollas on samallainen punanen hame, olsit lainannu siltä. Ei se olis mulle sitä lainannu, se luulee ettei se mahru mun päälleni. Mutta mää pruuvasin sitä eilen päälleni ja mahtu se. Ittekseni naureskelin peilin eress, sisko sais slaakin jos se tiätäs. Se on muutenkin niin tarkka tavaroistas.Sää voisit sanoo sille ko näät sen, että sen punanen hame mahtu mun päälleni. Olis hianoo nährä sen naaman ilme, ko se kuulee sen sulta. No, voin mä sen sille sanoo, olkoon menneeks mä teen niinko sää ehrotat. Oleks muuten sattunu näkeen meen Antin kännyy, son mestari hukkaan tavaroitas.Kohta son hukass koko miäs, aina mää saan sen peräs kulkee ja sen tavaroita hakee.
 
Onko kello jo noin paljo? Nymmä kyllä myähästyn junasta.
Tartteeko sun sinne Helsinkiin ny tänään mennä?
Mulla on tärskyt sen maantieron opettajan kans, se luulee vissiin että mullon onkelmia oikeinkirjotukses.
Mistä se ny sellasta on päähäs saanu? No, se kysy multa tunnilla kaikkien kuullen, että tarvittenko mä apuu maantieron tehtävän oikeenkirjotukses. Emmää miälestäni tartte apuu, mutta se jatko, ettei olis pahitteeks vaikka vähä kerrattais.No kerrataan sitte, mä vastasin sille.
Mun on pakko juasta ny etten myähästy linja-autostaki.
Moro.