tuskin koskaan olen päivän puuhailuissa ajatellut,  miten teen erilaisia asioita. tämänhetkinen tilanteeni on avartanut ajatteluani sen suhteen. voin soittaa puhelimella. voin syödä. voin kirjoittaa, mutta en puhelimessa ollessani.. joopa joo, tiedän että kännyssäni on kaiutin mutta en ole löytänyt sitä sen koommin, kun kerran ja vahingossa silloinkin.

 
saatte nauraa, minuakin naurattaa aina välillä, silloin kun ei itketä.
 
päähäni tulvii päivittäin uusia kysymyksiä. miten saan pilleripurkin auki kun ohjeessa sanotaan näin, paina korkkia, käännä ensin tähän ja sitten tuohon suuntaan. turvalukitus toimii. purkki ei luovuta minulle rohtojaan.
 
uskotteko, että tavallisessa arjessa voi kohdata enkelin. minä kohtasin, eilen.
vaiherikkaan ajantilaussession jälkeen olin päätynyt kirran polille. ilmoittautunut ja kysymykseeni röntgeniin menosta saanut vastauksen, sairaanhoitaja tulee kohta haastattelemaan teitä, istukaa odottamaan. minähän istuin ja odotin ja odotin ja odotin. mieheni kysäisi oletko menossa röntgeniin,minä siihen, sairaanhoitaja tulee kohta haastattelemaan minua. selvisihän minulle vähitellen,  mitä kohta- sana käytännössä tarkoittaa. pohdin, ehtisinkö käydä vessassa, entäpä jos juuri silloin minua tullaan hakemaan, joten odotin edelleen.
 
 
oletteko te se viikon näyttö, kysyi edessäni seisova mies ja hymyili. anteeksi, vastasin, en ymmärrä kysymystänne,
kaaduin maanantaina ja käteni kipsattiin.....joo, te olette se viikon näyttö, oletteko menossa röntgeniin, mies jatkoi.  odotan sairaanhoitajaa haastattelemaan, vastasin. odottakaa hetkinen, mies sanoi ja taputettuaan minua rohkaisevasti olalle hän häipyi jonnekin, palaten hetimiten takaisin hän ystävällisesti neuvoi tien kuvantamiseen ja huudahti perääni, älkää huolehtiko kaikki kyllä järjestyy.

kun kierrokseni kirran huoneissa vihdoin oli ohi, istuuduin huoahtaen autoon kertomaan vaiherikkaasta päivästäni. mieheni pohti : mistähän se mies tiesi tulla suoraan sinun luoksesi kysymään oletko viikon näyttö. samaa olin miettinyt minäkin, sillä polilla oli samanaikaisesti paljon muita ihmisiä. mies oli siviilivaatteissa, enkä häntä senjälkeen nähnyt. nimittäin, jos olisin nähnyt hänestä edes vilauksen, olisin tarkistanut, joko hän oli saanut siipensä.

viikon näyttö menee nyt huilimaan sohvalle...