Aila antoi tunnustuksen ja siihen liittyvän ohjeen kertoa seitsemän asiaa itsestäni. Olen jo aiemmin tämän tyyppiseen haasteeseen vastannut, mutta kun tuo ruskamatka minua edelleen tuntuu inspiroivan, käyn tämän haasteen kimppuun Lapin lumon kautta.

1. Korkeanpaikan kammo.

    Siellä se iski tunturissa kimppuuni täysin palkein, kun ensin olin vimmalla noussut ylös ja sauvojen avulla tuuppinut  itseni tasaiseen paikkaan. Kääntyessäni katsomaan avaraa maisemaa, horisontti vain heilahti silmissäni ja istuin hitaasti alas maahan. Kauhun sekainen ajatus kierteli päässäni, täältä täytyy tulla vielä alas. Miten ihmeessä selviän?

2. Pidän runoista

    En ollutkaan aiemmin( ennen matkaani) kuullut Nils Aslak Valkeapään runoista/ajatelmista. Lapin lumoa lisäsi runot. Runoja kuunnellessa tuli tunne, nyt ei jalat kosketa maata. Arki häipyi suhisten takavasemmalle. Olin onnellinen.Lappi ja runot, miten mahtava yhdistelmä.

3. Olen sosiaalinen erakko

Viihdyin hyvin matkalla. Isossa porukassa on tunnelma letkeä ja tarinankertojat pääsevät niissä oikeuksiinsa. Olen itsekin sanavalmis, mutta sen tarkoitus on ensisijaisesti peittää ujouttani. Erakkona viihdyn erinomaisesti. Tässä elämän vaiheessa, jossa voin itse määritellä sosiaalisuuteni rajat, huomaan, ahtaalla ovat.

4. Ajatteleminen

Valtaosa ajastani kuluu pohtimiseen. Jos päivittäisen ajatusmaton voisi illalla levittää auki, olisihan siinä aikalaisilla ihmettelemistä.

5. Laulaminen

Matka oli yhteislaulujen ja laulajien kulta-aikaa. Lisäksi huomaan usein hyräileväni. Minun tapauksessani se on merkkinä hyväntuulisuudesta.

6. Lukeminen

Pidän lukemisesta Matkalukemiseksi valitsin Khaled Hosseinin Leijapojan.

7. Kohtaaminen

Kohtaamiset koskettavat. Joskus huomaa vasta jälkeenpäin, miten tärkeää oli jäädä pois suunnitellulta reitiltä. Kohtaat ihmisen. Keskustelette. Tunnemme toistamme vain sen verran, mitä näemme hyväksi itsestämme toiselle paljastaa.Joskus tämä tapahtuu. Yllättäen. Kohtaaminen.

Luulenpa tämän kiertäneen jo niin monissa blogeissa, että jätän haasteen vastaan ottamisen teidän inspiraationne varaan. Siis, jos tämä kiinnostaa, ottakaapa mukaan. Tulen mielelläni lukemaan vastauksianne.

Ulkona sataa, taidanpa ottaa nokoset!